Tibia-pl

Forum o Tibi w pamięci friziots.pun.pl


#1 2010-03-26 23:45:49

Admin

http://tibia.net.pl/images/ranks/admin.gif

Zarejestrowany: 2010-03-25
Posty: 26
Punktów :   

Coś w stylu pokedexa

Jest to coś w stylu pokedex'a, czyli bierzemy use danym przedmiotem na potwora i wyświetlają nam się o nim bardzo dokładne informacje. Jeżeli skrypt Wam się spodoba mogę również dodać informację na temat summonów robionych przez potwora oraz informacje o jego atakach.
Oto skrypt:
data/actions/script/dex.lua

Kod:

local config =
{
    needQuestToUse = false, --true jeśli potrzeba questa aby używać
    questStatus = 567890, -- wartość storage questa, jeśli wyżej true
    showItem = 2148 --jaki item ma być widocznym w otwieranej książce
}
function onUse(cid, item, fromPos, itemEx, toPos)
local monsterInfo, loot, childLoot = {}, {}, {}
local monster = itemEx.uid
local infos = 0
local text, lootText, childLootText = "", "", ""
    if(config.needQuestToUse == true) then
        if(getPlayerStorageValue(cid, config.questStatus) == -1) then
            doPlayerSendTextMessage(cid, 22, 'You need finish quest to use this item.')
            return true
        end
    end
    if(isMonster(monster) == false) then
        doPlayerSendTextMessage(cid, 22, 'You can only use it on monsters.')
        return true
    end
    infos = getMonsterInfo(getCreatureName(monster))
    loot = infos.loot
    childLoot = loot[#loot].child
    for k, v in ipairs(loot) do
        lootText = lootText..""..getItemNameById(v.id)..", chance: "..(tonumber(v.chance)/100)..'\n'
    end
    for k, v in ipairs(childLoot) do
        childLootText = childLootText..""..getItemNameById(v.id)..", chance: "..(tonumber(v.chance)/100)..'\n'
    end
    monsterInfo =
    {
        '                          '..infos.name..'\n',
        '                     Informations:\n\n',
        'Health points:   '..infos.healthMax..'\n',
        'Experience:      '..infos.experience..'\n',
        'Speed:                '..infos.baseSpeed..'\n',
        'Armor:                '..infos.armor..'\n',
        'Defense:            '..infos.defense..'\n\n',
        '              Special informations:\n\n',
        'Summonable:    '..convertBoolToString(infos.summonable)..'\n',
        'Illusionable:      '..convertBoolToString(infos.illusionable)..'\n',
        'Convinceable:  '..convertBoolToString(infos.convinceable)..'\n',
        'Summonable:     '..convertBoolToString(infos.summonable)..'\n\n',
        '                         Loot:\n\n'..lootText..'\n',
        '                     Loot in bag:\n\n'..childLootText
    }
    for k,v in ipairs(monsterInfo) do
        text = text..""..v
    end
    doShowTextDialog(cid, config.showItem, text)
return true
end
function convertBoolToString(bool)
    if(bool == true) then
        return "Yes"
    else
        return "No"
    end
end

Teraz w data/actions/actions.xml dodajemy:

Kod:

<action itemid="tutaj_id_item_ktory_ma_sprawdzac" event="script" value="dex.lua"/>

Offline

 

#2 2010-03-27 13:43:22

gm bobik

http://tibia.net.pl/images/ranks/uzytkownik.gif

Zarejestrowany: 2010-03-27
Posty: 5
Punktów :   

Re: Coś w stylu pokedexa

Skrypt jest fajny na pewno dodam go do mojego otsa


http://tibia.net.pl/images/medals/red.gifPrzyznany za bycie 1 na forum

Offline

 

#3 2010-03-28 21:13:29

Admin

http://tibia.net.pl/images/ranks/admin.gif

Zarejestrowany: 2010-03-25
Posty: 26
Punktów :   

Re: Coś w stylu pokedexa

Prosze dodaj Jak chesz to ci jeszcze załatwię fajny silnik

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.dreamofshinobi.pun.pl www.szczesciarze.pun.pl www.snowkids.pun.pl www.udc.pun.pl www.bleachheroes.pun.pl